Hoppa till huvudinnehållet

Klubbmärke: "Som loggan för ett reningsverk i Hjo"

Publicerad:
Många åsikter om Frölunda Hockeys nya klubbmärke.
Många åsikter om Frölunda Hockeys nya klubbmärke.

Frölunda Hockeys nya klubbmärke – två F och ett H – fick i vissa kretsar ett svalt mottagande. Sportkrönikör Marcus Leifby i Aftonbladet tyckte: "Loggan skulle kunna tillhöra ett reningsverk i Hjo".

Han anser att märket skulle kunna tillhöra vilken förening, företag eller branschorganisation som helst. Antingen ett reningsverk i Hjo eller ett företag som gör skiftnycklar.

Klubben har jobbat i 1,5 år med att ta fram ett nytt klubblogga och omkring 700 förslag har kommit in.

När märket för första gången visades upp i veckan på en presentationen blev det tyst i lokalen.

– Jag tycker det är ganska platt, säger Daniel Persson, tidigare ordförande i supporterklubben Goa Gubbar.

Artikeltaggar

HjoIshockeySport

Så här jobbar Hjo Tidning med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.